فهرست مطالب

شرکت پاکان پالایش البرز افتخار دارد تا در راستای خودکفایی کشور عزیزمان و با امکانات موجود و کادری مجرب نسبت به طراحی و ساخت انواع تجهیزات تصفیه خانه آب و  تصفیه فاضلاب در ایران گام برداشته و بعنوان تولید کننده های این تجهیزات در صنعت تصفیه آب و  تصفیه فاضلاب بشمار آید.

تصفیه آب و تصفیه فاضلاب شامل فرآیندهایی می باشد که مواد ناخالصی و آلودگی موجود در آب  و فاضلاب را حذف می نماید. شرکت پاکان پالایش البرز در این راستا انواع تجهیزات مورد نیاز جهت تصفیه خانه آب و تصفیه خانه فاضلاب را تولید می نماید.

انواع تجهیزات تصفیه خانه آب و فاضلاب

  • آشغالگیر های دستی و مکانیکی
  • مخازن دانه گیری و کلاسیفایر
  • انواع چربی گیرهای تصفیه فاضلاب
  • انواع نیم پل و تمام پل جهت حوض های ته نشینی اولیه و ثانویه
  • انواع پل های رفت و برگشت دانه گیری
  • پکیج تزریق مواد شیمیایی
  • انواع دریچه های قطع و وصل جریان در کانالها و مخازن به صورت سه طرف آببند و چهار طرف آببند
  • انواع دریچه های کشویی آببند به صورت دستی و گیربکسی
  • انواع سریزهای مثلثی شکل
  • دریچه های سرریزی قابل تنظیم
  • تولید انواع پکینگ مدیا ، لاملا جهت تصفیه فاضلاب  و  تصفیه آب
  • انواع بلوئر های هوادهی
  • انواع دیفیوزرهای هوادهی
  • هیدروسیکلون
  • فیلتر شنی
  • سختی گیر

آشغالگیر

آشغالگیر اولین واحد عملیاتی در تصفیه خانه فاضلاب و آب می باشد که با داشتن روزنه هایی از ورود مواد معلق درشت به تصفیه خانه جلوگیری می کند. آشغالگیر ها در انواع آشغالگیر دستی و آشغالگیر مکانیکی ساخته و بهره برداری می گردد. آشغالگیرهای دستی برای تصفیه خانه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. جنس آشغالگیر می تواند از جنس استنلس استیل و یا فولادی با پوشش مناسب باشد.

آشغالگیر مکانیکی از لحاظ روش کار مشابه آشغالگیر دستی می باشد با این تفاوت که جهت حرکت و کار به نیروی محرکه نیازمند است. در تصفیه خانه بایستی آشغالگیر مکانیکی و دستی در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا در مواقعی اضطراری که آشغالگیر مکانیکی از مدار خارج می شود بتوان از آشغالگیر دستی استفاده نمود.

آشغالگیر

مخازن دانه گیری و کلاسیفایر

کلاسیفایر فاضلاب

واحد دانه گیری اولین واحدی است که در آن عملیات ته نشینی صورت می گیرد. حوضچه دانه گیری بعد از آشغالگیری قرار می گیرد تا مواد دانه ای موجود در فاضلاب را قبل از ورود به واحد های بعدی تصفیه خانه حذف نماید.

انواع حوضچه دانه گیر

  • حوضچه دانه گیر با هوادهی
  • حوضچه دانه گیر با هوادهی
  • حوضچه دانه گیر گردابی
  • کلاسیفایر

کلاسیفایر نوعی واحد دانه گیری است که با ایجاد یک نیروی گریز از مرکز که توسط الکتروگیربکس تعبیه شده و نوار نقاله حلزونی ایجاد می شود، مواد دانه ای را از فاضلاب جدا می کند.

چربی گیری فاضلاب

چربی گیر

چربی گیری واحدی است که جهت حذف چربی و روغن از فاضلاب آشپزخانه، رستوران و واحد های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.  

بسته به نوع چربی موجود در فاضلاب که چربی محلول و یا چربی معلق می باشد، روش چربی گیری متفاوت می باشد.

انواع چربی گیر

  • چربی گیری به روش ثقلی
  • چربی گیری به روشAPI
  • چربی گیری به روش CPI
  • چربی گیری به روش DAF
  • چربی گیری به روش IGF

مرکز فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و تصفیه آب صنعتی

پل لجن روب رفت و برگشتی

از پل لجن روب رفت و برگشتی جهت حذف کفابی که در سطح حوضچه قرار می گیرد و همچنین حذف لجن ته نشین شده در کف استفاده می شود. کاربرد پل لجن روب در مخازن مستطیلی شکل و مخازن دانه گیری و ته نشینی اولیه می باشد.

پل لجن روب دوار

پل لجن روب دوار را جهت تخلیه لجن و مواد معلق ته نشین شده در کف مخزن استفاده می کنند. پل لجن روب دوار در مخازن ته نشینی و دانه گیری کاربرد دارند. به دلیل نوع مکانیسم حرکت پل که به صورت دورانی می باشد، استفاده از این نوع پل ها در مخازن دایره ای شکل می باشد.  این پل ها را به دو شکل نیم پل و تمام پل ساخته می شود.

پکیج تزریق مواد شیمیایی

جهت تهیه مواد شیمیایی و کلر و تزریق آن به آب و فاضلاب از پکیج تزریق مواد شیمیایی استفاده می گردد. پکیج تزریق مواد شیمیایی شامل دوزینگ پمپ تزریق، الکتروموتور، میکسر و مخزن پلی اتیلن می باشد.

از پکیج تزریق و تهیه مواد شیمیایی جهت آماده سازی کلر و مواد منعقد کننده در تصفیه شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد.

پکیج تزریق مواد شیمیایی

فیلتر شنی

شستشوی فیلتر شنی

از دیگر تجهیزات تصفیه خانه آب و فاضلاب واحد فیلتراسیون می باشد. فیلتر شنی sand filter مخازن استوانه ای شکل می باشند که به صورت عمودی یا افقی ساخته می شوند. جنس بدنه فیلتر شنی می تواند از جنس ورق فولادی یا گالوانیزه با پوشش اپوکسی و یا از جنس فایبرگلاس frp باشند. 

سختی گیر

سختی گیر آب یک فرآیند متداول  تصفیه آب محسوب می شود. سختی به معنی حضور کاتیون های فلزی چند ظرفیتی در آب می باشد.

سختی گیر از تجهیزات تصفیه آب می باشد که به صورت مخازن استوانه ای شکل از جنس فولادی و یا فایبرگلاس ساخته می شوند.

سختی گیرها در سه نوع  دستی، نیمه اتوماتیک و اتومات با ظرفیتهای مختلف بر اساس آخرین استاندارد های بین المللی طراحی، ساخت و مونتاژ می شوند.

هیدروسیکلون

هیدروسیکلون

هیدروسیکلون Hydrocyclone  از دیگر تجهیزات کاربردی تصفیه آب می باشد که جهت حذف ماسه و ذات معلق از آب استفاده می شود. در هیدروسیکلون با ایجاد نیروی گریز از مرکز و به دلیل وجود اختلاف دانسیته بین آب و درات معلق عملیات جداسازی انجام می شود. 

هیدرسیکلون از یک قسمت استوانه ای و یک قسمت مخروطی تشکیل شده که آب از قسمت استوانه ای وارد می شود و و به دلیل ایجاد فشار و نیروی ریز از مرکز داخل هیدروسیکلون به چرخش در آمده و مواد دانه ای از قسمت مخروطی خارج می شوند.

 

دریچه کشویی

جهت قطع و وصل کردن جریان در ورودی و خروجی هر واحد تصفیه خانه از دریچه کشویی استفاده می شود. از دریچه ها در صنعت تصفیه  آب و تصفیه فاضلاب به منظور تنظیم و کنترل جریان در کانال های روباز و یا در حوضچه ها استفاده می گردد.

دریچه کشویی از صفحه متحرکی تشکیل شده است که به صورت دستی یا کتحرکک به صورت عمودی بالا و پایین می گردد و جهت تنظیم میزان گذر آب در مخازن و کانال ها مورد استفاده قرار می گیرند.

دریچه کشویی

دریچه قطع و وصل

دریچه کشویی

نوعی دیگر از دریچه ها که در تصفیه خانه آب و فاضلاب کاربرد دارد دریچه قطع و وصل می باشد که جهت مسدود کردن مسیر ورودی استفاده می شود. دریچه قطع و وصل زیر مجموعه ای از دریچه های کشویی می باشند که حرکت عمودی داشته و به وسیله آن می توان جهت جریان را مخازن تغییر و مسدود نمود.

بلوئر هوادهی

بلوئر هوادهی دستگاهی است که کار انتقال هوا یا گاز را انجام می دهد. مهم ترین و عمده ترین کاربرد بلوئرها در سیستم های تصفیه آب و فاضلاب جهت تامین میزان هوای لازم برای رشد میکروارگانیسم ها در واحد های هوادهی رشد بیولوژیکی تصفیه فاضلاب می باشد.

بلوئرها براساس نوع سیستم انتقال هوا و حجم فشار به انواع بلوئر ساید چنل، روتس بلوئر، فن بلوئر و اسکرو بلوئر تقیسم بندی می شوند

بلوئر روتس

پکینگ مدیا

پکینگ مدیا

جهت افزایش سطح رشد میکروارانیسم ها در سیستم های تصفیه فاضلاب از پکین مدیا استفاده می شود. پکینگ مدیا را در انواع پکینگ مدیا ثابت و پکینگ مدیا متحرک تقسیم بندی می کنند. پکینگ مدیا از تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب می باشد که در سطح ویژه های متفاوتی تولید و مورد استفاده قرار می گیرد.

دیفیوزر هوادهی

از دیگر تجهیزات تصفیه خانه آب و فاضلاب دیفیوزرهای هوادهی می باشند. دیفیوزر های هوادهی عموما از جنس غشایی و یا ممبرانی هستند که برای تولید اکسیژن و انجام هوادهی در سیستم های تصفیه آب، تصفیه فاضلاب، استخر های پرورش ماهی مورد استفاده قرار می گیرد. دیفیوزرها بر اساس نوع جنس و ساختاری که دارند سبب تولید حباب های ریز و یا درشت می گردند.

دیفیوزر هوادهی

قیمت تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب

شرکت مهندسی پاکان پالایش البرز با بهره گیری از فناوری روز دنیا در زمینه علم مهندسی تصفیه آب و فاضلاب و همچنین تجربۀ چندین ساله خود در زمینه تولید، نصب تجهیزات تصفیه فاضلاب و تصفیه خانه آب در حال حاضر توانسته است با وجود بسترهای لازم از قبیل کارخانه مجهز و واحد های خدمات پس از فروش و خدمات فنی، به عنوان یکی از بزرگترین و کارآمدترین شرکت ها در زمینه مهندسی آب و فاضلاب در سطح کشور شناخته شود.

عوامل مختلفی بر قیمت تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب و تصفیه خانه آب موثر می باشد از جمله این عوامل نوع تجهیزات، متریال مصرفی و حجم و ظرفیت می باشد.

تیم خدمات فنی این شرککت آمادگی نصب انواع تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب و اجرای پایپینگ تصفیه خانه آب و فاضلاب به صورت کاملا حرفه ای و در کمترین زمان را دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت تجهیزات تصفیه خانه و  مشاوره رایگان با کارشناسان این شرکت تماس حاصل نمایید.

تلفن
02632714659
02632715944
📱 همراه
09128668994
09128668995

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدید ترین مقالات

مطالب تصفیه فاضلاب

مطالب تصفیه آب

پیمایش به بالا