فهرست مطالب

مصرف مقادیر بیشتر آب به جای نوشیدنی های شیرین نه تنها به پیشگیری از افزایش وزن کمک می کند، بلکه می تواند خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و پوسیدگی دندان ها را نیز کمتر کند. علاوه بر این، مواد غذایی که دارای مقادیر زیادی آب هستند به احساس پری معده کمک کرده و میل به پر خوری را کاهش می دهند. از جمله این مواد غذایی می توان به میوه های تازه، سبزیجات یا سوپ های رقیق اشاره کرد. در این مطلب نتایج تحقیقات در زمینه ارتباط بین آب و کاهش وزن بیان شده است.

تاثیر آب بر کاهش وزن

آب برخلاف بسیاری از نوشیدنی ها فاقد کالری است. حتی نوشیدنی های سالمی همچون آب میوه طبیعی، چای شیرین و اسموتی ها نیز اغلب به دلیل داشتن قند مقداری کالری به جمع کالری های مصرفی روزانه اضافه می کنند. نوشیدن آب به جای نوشیدنی های دیگر از میل به مصرف مواد غذایی کم ارزش و بی ارتباط با گرسنگی پیشگیری می کند. افراد می توانند 30 دقیقه قبل از صرف غذا، چندین لیوان بزرگ آب بنوشند. با این که ممکن است باورش سخت باشد اما همین ترفند ساده کاهش وزن را تا 44 درصد در افراد میانسال و مسن دارای رژیم کم کالری کاهش می دهد. این روش سبب 2 کیلو کاهش بیشتر وزن در یک بازه 12 هفته ای می شود. محققان این مزیت را به کاهش کالری مصرفی ارتباط می دهند. شرکت کنندگانی که قبل از وعده غذایی آب نوشیده بودند نسبت به دیگر افراد 25 تا 45 کالری کمتر مصرف کردند. مطالعات مشابه بیان دارند که این روش در افراد جوان تر نیز مفید است.

کاهش وزن با آب

ترفند هایی جالب برای افزایش نوشیدن آب

افراد می توانند با توجه به این ایده ها در طول روز بیشتر آب مصرف کنند. مصرف بیشتر آب نه تنها به احساس سیری و لاغری کمک می کند بلکه جهت حفظ سطح آب بدن برای داشتن یک سبک زندگی فعال نیز مفید است.

1- اضافه کردن گاز: آب های گاز دار نوشیدن آب را هیجان انگیز تر می کنند. افراد می توانند دستگاه مخصوص گاز دار کردن آب را تهیه کرده و یا در فروشگاه به دنبال محصولات بدون شکر و دارای طعم طبیعی باشند.

2- استفاده از بطری: می توان بطری آب مورد علاقه خود را تهیه کرده و آن را در هر جا به همراه داشت. دسترسی آسان به آب سبب نوشیدن بیشتر از آن می شود.

3- طعم دار کردن: آب مصرفی خود را می توان با اضافه کردن مقداری آب لیمو، یک برش گریپ فورت یا عطر پرتقال خوش طعم کرد. همچنین، می توان به آب برش های خیار، نعناع یا توت های یخ زده اضافه و آن را در طول شب در فریزر نگه داری کرد.

4- گرم کردن: الزامی برای سرد نوشیدن آب وجود ندارد. در واقع، نوشیدن آب سرد برای بسیاری از افراد دشوار تر است. می توان آب را ولرم یا به صورت چای گیاهان دارویی مصرف کرد.

آیا می دانید که استفاده از آب تصفیه شده توسط دستگاه های تصفیه کننده آب خواص بیشتری برای سلامیت شما دارند. جهت اطلاعات بیشتر درباره ی مزایا و نحوه ی کار دستگاه تصفیه کننده آب خانگی می توانید روی لینک زیر کلیک نمایید.

با اینکه کاهش وزن یک هدف رایج در زمینه تناسب اندام است اما تمام ماجرا نیست، روش های قابل تداوم کاهش وزن همچون مصرف بیشتر آب اغلب مزایای سلامتی نیز برای افراد به همراه دارند. در صورتی که افراد علاقه ای به نوشیدن آب خالی ندارند برای شروع می توانند نوشیدنی های مورد علاقه خود را با آب رقیق کنند. ایجاد تغییرات کوچک می توانند به تدریج حس چشایی فرد را تغییر داده و مصرف نوشیدنی های غیر شیرین را لذت بخش کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدید ترین مقالات

مطالب تصفیه فاضلاب

مطالب تصفیه آب

پیمایش به بالا