فهرست مطالب

فواید خوردن آب زیاد

تقریباً 60 درصد وزن بدن انسان را آب تشکیل می دهد. این میزان برای عملکرد درست هر سلول در بدن ضروری است و کارهای مهمی از این قبیل انجام می دهد:

فواید نوشیدن آب

عدم نوشیدن مقدار آب کافی منجر به کم آبی بدن می شود. حتی کم آبی خفیف می تواند به شما احساس خستگی دهد. کم آبی شدید بیشتر می تواند منجر به مرگ و یا سکته قلبی، مشکلات مجاری ادراری و کلیه، یا تشنج شود. علائم کم آبی شامل ادرار تیره، خستگی، سرگیجه، تشنگی بیش از حد و آشفتگی می باشد.

روش هایی برای نوشیدن آب بیشتر

اگر شما سعی در نوشیدن آب کافی برای هیدراته نگه داشتن بدن خود دارید، در اینجا 8 نکته برای کمک به خوردن آب زیاد شما وجود دارد:

1- مقداری مرکبات به آب نوشیدنی خود اضافه کنید.

اگر شما نمی توانید روزانه پشت سر هم چند لیوان آب ساده بخورید، می توانید به آب نوشیدنی خود چند قطره اسانس مرکبات اضافه کنید. می توانید مقداری لیمو، پرتقال و لیمو ترش را به آب اضافه کنید. سپس، برش ها را به بطری آب خود اضافه کنید و بگذارید آب آشامیدنی شما طعم میوه ای به خود بگیرد در این صورت شما یک آب طعم دار خانگی برای خود درست کرده اید. با همیشه نگه داشتن این بطری در یخچال، نوشیدن آب توسط شما را تا دو برابر افزایش خواهد داد.

دیگر طعم دهندگان آب عبارتند از توت فرنگی، انبه، خیار و نعنا. شما می توانید آب طعم دار را در قفسه سوپرمارکت نیز پیدا کنید، اما سعی کنید خودتان در منزل به درست کردن آب طعم دار بپردازید زیرا آب های طعم دار کارخانه ای دارای شکر و مواد نگه دارنده می باشند.

2- همراه با خود یک بطری آب قابل استفاده مجدد داشته باشید.

حمل کردن یک بطری آب دوباره پر کردنی، یک راه مطمئن برای خوردن آب زیاد می باشد. یک نوع جذاب آن را در مرکز خرید پیدا کنید و برای اطمینان از تمیزی، اغلب اوقات آن را بشویید.

آیا ترجیح می دهید از نی برای نوشیدن استفاده کنید؟ به دنبال بطری هایی نی دار بگردید. ایده ی اضافه کردن میوه در نکته 1 را دوست داشتید؟ بطری هایی با قابلیت استفاده دوباره وجود دارند که یک قسمت خاص برای قرار دادن برش میوه دارند.

در اینجا نکته دیگری آمده است: آیا می دانید احتمال آن بسیار زیاد است که تشنگی را با گرسنگی اشتباه بگیرید؟ زمان دیگری که احساس گرسنگی به شما دست می دهد، سعی کنید پیش از دسترسی به غذا، مقداری آب بنوشید تا ببینید بدن شما در واقع به دنبال چه چیزی است.

3- استفاده از آب گازدار

به این دلیل که حباب ها هرچیزی را هیجان انگیزتر می کنند، سعی کنید آب ساده را با نوع گازدار جایگزین کنید. به گفته ی متخصصان آب گازدار به اندازه آب معمولی مفید می باشد. در صورتی که می خواهید نوشابه را ترک کنید، آب گاز دار گزینه ی مناسبی است. حتی گزینه هایی در بازار وجود دارند که با مقداری طعم دهنده همراه هستند. فقط به خاطر داشته باشید که برچسب محصول را برای شکر افزودنی یا شیرین کننده چک کنید.

4- غذاهای پر ادویه بخورید.

وجود مقداری حرارت در وعده غذایی شما باعث می شود که برای نوشیدن آب جهت خنک کردن دهانتان، مستقیماً به سمت یخچال بروید. به غذای خود کمی فلفل قرمز یا سس تند اضافه کنید تا به خوردن آب زیاد مجبور شوید.

5- دمای آب را تغییر دهید

روز خود را با خوردن یک فنجان آب گرم همراه با چند قطره لیمو شروع کنید. برخی از افراد، به ویژه پس از فعالیت، آب خنک را ترجیح می دهند، در حالی که افراد دیگر فکر می کنند که نوشیدن آب با دمای معمولی اتاق، راحت تر از سر کشیدن آب خنک می باشد. سعی کنید دمای آب را تغییر دهید تا جایی که دمای آب مناسب بدن خود را پیدا کنید. ممکن است شما در ساعات مختلف روز، دماهای آب مختلفی را دوست داشته باشید.

6- ورزش کنید

وقتی که شما عرق می کنید، باید آن مایعات از دست رفته را جبران کنید. حتی یک پیاده روی سریع می تواند شما را به خوردن آب زیاد خنک وادار کند. برای خود، یک هدف نوشیدن آب حدقل 8 اونس را برای هر 30 دقیقه فعالیت فیزیکی در نظر بگیرید. به ویژه اگر در هوای گرم ورزش می کنید، مطمئن شوید که همیشه یک بطری آب بزرگ در دسترس شما وجود دارد.

7- از یک اپلیکیشن یادآوری برای خوردن آب زیاد استفاده کنید.

یک هدف روزانه را در برنامه گوشی خود تنظیم کنید و آن را در طول روز بروز رسانی کنید. مطمئنا شما نمی خواهید در انتهای روز ببینید که بیش از نیمی از آب روزانه ی خود را ننوشیده اید. چه کسی می تواند این حجم آب را قبل از رفتن به رختخواب بخورد؟ داشتن یک برنامه یادآور در گوشیتان می تواند بسیار مفید باشد. اگر گوشی هوشمند ندارید یک ساعت زنگ دار را در طول روز به عنوان یک یادآور تنظیم کنید.

8- از نی استفاده کنید.

استفاده از یک نی، یکی از نکته های جالب برای خوردن آب زیاد در مدت زمانی کوتاه می باشد. نوشیدن آب از طریق نی، باعث راحت تر پایین رفتن آن می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدید ترین مقالات

مطالب تصفیه فاضلاب

مطالب تصفیه آب

پیمایش به بالا