فهرست مطالب

همه ما شنیده ایم که برای کاهش وزن باید آب بیشتری بنوشیم. اما بسیاری از شما در کنار رژیم غذایی و ورزش خود از نوشابه و نوشیدنی هایی شیرین استفاده می نمایید که برای سلامتی شما مضر می باشد و باعث چاقی نیز می شود. شما می توانید به جای این نوشیدنی ها از آب طعم دار خانگی استفاده می نمایید. در این مقاله به شما دستور تولید آب طعم دار خانگی برای کاهش وزن را یاد می دهیم. 

طرز تهیه دتاکس واتر یا همان آب طعم دار خانگی

اینکه آب طعم دار دلخواه خود را در خانه درست کنید، لطف بزرگی به بدن و کیف پول خود می کنید! آب طعم داری که از فروشگاه می خرید نه تنها گران قیمت است، بلکه می تواند حاوی مواد ناسالم باشد. پس چرا آب طعم دار سالم خود را در خانه درست نکنید؟

آب طعم دار صنعتی که در فروشگاه خریداری می کنید اغلب حاوی شکر یا شیرین کننده های مصنوعی هستند. این محصولات عموما منبعی از کالری خالص هستند که رژیم تان را از بین می برند.

دستورالعمل تهیه آب سالم مخصوص شما می تواند به سادگی قرار دادن توت فرنگی یخ زده در آب و یا ترکیب گیاهان مرغوب و سبزیجات باشد. نکته اصلی این است که آنقدر طعم های مختلف را تجربه کنید تا آنهایی را که مورد علاقه شما هستند، بیابید. بنابراین همه این ترکیبات را امتحان کنید.

آب طعم دار

✅ تولید آب طعم دار خانگی با توت یخ زده:

چرا وقتی می توانید از توت های یخ زده استفاده کنید، خود را با تکه های یخ خسته می کنید؟ توت سیاه، توت فرنگی، تمشک و بلوبری یخ زده، هم آب را سرد نگه می دارند و هم آن را طعم دار و رنگی می کنند. می توانید چند توت یخ زده را مستقیماً به آب اضافه کنید و یا از ظرف های مکعبی یخ برای انجماد شان به شکل مکعب استفاده نمایید. آب با طعم توت به کاهش تمایل به غذاهای شیرین کمک می کند و حتی ممکن است با این کار در هزینه های خود صرفه جویی و از هدر رفتن آن جلوگیری کنید. توت های تازه ای را که اگر بمانند خراب می شوند، برداشته و برای استفاده های بعدی در فریزر نگه دارید.

✅ آب طعم دار خیار:

اگر عطر و طعم های کم شیرین را ترجیح می دهید، آب خیار را دوست خواهید داشت. به سادگی چند برش خیار در لیوان خود بیندازید و عطر لطیف آن، طعم تازه ای به آب شما می بخشد. اگر وقت بیشتری دارید، پارچ را با یک مشت برش خیار پر کنید و بگذارید در یخچال بماند. این طعم خنک به شما کمک می کند تا دیگر به نوشیدن نوشابه سرد یا خوردن غذاهای بی ارزش میلی نداشته باشید. برش های خیار را منجمد و به جای تکه های یخ به آب اضافه کنید.

✅ تهیه دتاکس واتر مرکبات:

لیمو و لیموترش می توانند به آب طعم ملایمی بدهند، اما استفاده از سایر مرکبات را فراموش نکنید. پرتقال، گریپ فروت، نارنگی و پرتقال نیز برای طعم دار کردن آب عالی هستند. یک کاسه برش میوه را در یخچال خود نگه دارید تا در طول روز با یکدیگر مخلوط شوند. یکی از ترکیبات پرطرفدار پرتقال و ریحان است. چند برش پرتقال و چند شاخه ریحان را درون یک پارچ آب بیندازید و بگذارید یکی دو ساعت بماند. این ترکیب عجیب به نظر می رسد اما این دستور تهیه آب خوشمزه ولع مصرف غذاهای شور را از بین می برد. اگر نوشیدنی گرم را ترجیح می دهید، صبح یک برش لیمو در آب گرم بیندازید. این یک آب طعم دار چربی سوز هیچ کالری به نوشیدنی شما اضافه نمی کند.

✅ آب نعیایی:

با قرار دادن یک شاخه کوچک نعنا، نعنا فلفلی یا نعنا لیمویی در ظرف یخ، و سپس افزودن آب به آن، تکه های یخ نعنایی سرشار از حس تازگی تهیه کنید. همچنین می توانید این یخ های مکعبی سالم و طعم دار را با گیاهان مورد علاقه خود، مانند رزماری یا ریحان تهیه نمایید. این دستور تهیه آب برای افرادی که نوشیدنی های شیرین را دوست ندارند اما هنوز برخی از طعم ها را ترجیح می دهند مناسب است. و گاهی طعم نعنا می تواند میل به میان وعده را در شما کاهش دهد بنابراین این آب سالم برای کاهش وزن مناسب می باشد.

مزیت نوشیدن آب طعم دار

با شروع به نوشیدن آب طعم دار بیشتر در روز، ناخودآگاه مصرف نوشابه، قهوه و نوشیدنی های پرکالری را کاهش می دهید و متوجه سه فایده این کار برای سلامتی و کاهش وزن خواهید شد.

اگرچه ممکن است نوشیدن آب طعم دار را برای کم کردن وزن انجام دهید، اما به زودی متوجه خواهید شد که این کار برای صرفه جویی در هزینه ها نیز مفید است. آیا تا به حال به هزینه سالانه ای که برای خرید نوشابه صرف می کنید، فکر کرده اید؟ هزینه ای که روزانه برای خرید نوشابه صرف می نمایید ممکن است بیش از آن چیزی باشد که تصور می کنید. بنابراین، به خاطر خط فقر و کیف پول خود، این دستور های تهیه آب سالم را امتحان کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدید ترین مقالات

مطالب تصفیه فاضلاب

مطالب تصفیه آب

پیمایش به بالا