فهرست مطالب

آب زندگی است. نوشیدن آب فواید بسیار زیادی به همراه دارد. گرچه، اگر فردی آب ناخالص بنوشد، ممکن است خطرات سلامتی زیادی برای وی داشته باشد. برخلاف تأثیرات نوشیدن آب خالص، نوشیدن آب ناخالص می تواند منجر به اسهال، وبا، مشکلات دستگاه گوارش، کم آبی شدید و عفونت های مزمن کولیک و غیره شود. برای جلوگیری از مشکلات سلامتی، و برخورداری از مزایای نوشیدن آب، عادت نوشیدن آب خالص را شروع کنید.

مزایای نوشیدن آب خالص

شما حتماً به این فکر کرده اید که چگونه به آب خالص دسترسی پیدا کنید و مزایای نوشیدن آب خالص غیر از رفع گرسنگی چه چیزهایی هستند؟ با استفاده از دستگاه های تصفیه آب، دسترسی به آب خالص در خانه و یا اداره به راحتی میسر می شود. اجازه دهید به طور مفصل درباره ی مزایای سلامتی نوشیدن آب در این مقاله صحبت کنیم.

مزایای آب
فواید نوشیدن آب برای بدن

1- باعث کاهش وزن می شود.

نوشیدن آب به کاهش وزن کمک می کند. این کار به عملکرد متابولیسم بدن کمک می کند. نوشیدن آب به پاکسازی بدن و خارج کردن سموم از طریق ادرار کمک می کند. آب می تواند جایگزین مناسبی برای نوشیدنی های هوادهی شده باشد. نوشابه های هوادهی شده حاوی مقدار زیادی شکر هستند، که منجر به افزایش وزن می شوند. در حالی که آب ضمن رفع تشنگی و کاهش وزن، به جلوگیری از هوس های غذایی و کاهش وزن کمک می کند. پس آب باعث کاهش وزن می شود. 

2- نوشیدن آب برای کاهش خستگی

دو سوم بدن انسان از آب تشکیل شده است؛ از این رو، کم آبی بر سطح انرژی بدن ما کمک می کند. کم آبی بدن منجر به خستگی و بی حالی می شود، این کار به حفظ ضربان قلب و سطح فشار خون سالم کمک می کند.

90% خون بدن ما از آب است و خون حامل اکسیژن می باشد. نوشیدن آب به سلول ها و اعضای بدن ما اکسیژن می فرستد و به مبارزه با خستگی کمک می کند.از آنجا که به سرکوب کردن هورمون های استرس مانند سیتوکین ها کمک می کند روحیه را  نیز بهبود می بخشد. 

3- تقویت سیستم ایمنی بدن با نوشیدن آب

نوشیدن آب خالص به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. آب به تولید لنف در بدن شما و نیز حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند. نوشیدن آب خالص، باعث می شود که بدن از طریق ادرار سم زدایی شود. از این رو بدن بدون سم می ماند و سیستم ایمنی بدن قوی می شود.

4- آب بهترین درمان برای چروک های پوستی

نوشیدن مقدار آب کافی، خطوط و چین و چروک پوست را کاهش می دهد. جذب آب خالص، سلول های پوستی را که به چهره شما درخشندگی می دهند، افزایش می دهد. نوشیدن آب به هیدراته ماندن پوست و تنظیم جریان خون کمک می کند.

5- آب برای کلیه ها مفید است

کلیه ها، فشار خون را تنظیم می کنند، سطح آب در بدن را حفظ می کنند و مواد زائد را تصفیه می کنند. نوشیدن آب خالص به عملکرد مؤثر کلیه ها کمک می کند. عادت نوشیدن آب خالص در مقادیر کافی، از بدن در مقابل تشکیل سنگ های کلیه محافظت می کند.

سختی بسیار زیاد (بالاتر از 300 ppm) در آب آشامیدنی، ممکن است منجر به ایجاد سنگ کلیه شود. با استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی و تبدیل آب سخت به آب نرم، از خطرات احتمالی تشکیل سنگ کلیه به دلیل استفاده از آب سخت جلوگیری می شود.

6- مفاصل را روان می کند.

عمل نوشیدن آب، از مفاصل در برابر هر گونه آسیبی محافظت می کند. غضروف استخوان ما دارای 80 درصد آب است. غضروف ها در مفاصل و دیسک های ستون فقرات یافت می شوند. از این رو کم آبی می تواند کیفیت جذب شوک در مفاصل را کاهش دهد که می تواند منجر به شکنندگی استخوان و درد مفاصل در تمام طول عمر شود.

روزانه چقدر آب باید بنوشیم؟

به طور میانگین یک فرد میانسال باید روزانه حداقل 8-10 لیوان آب مصرف کند، ما 80% از مایعات را از نوشیدن آب و 20% باقیمانده را از خوردن غذاها دریافت می کنیم. مقدار جذب آب نیز بستگی به عوامل مختلفی همچون موارد زیر دارد:

با بسیاری از مزایای نوشیدن آب عنوان شده در بالا، نمی توان از اهمیت آب خالص صرف نظر کرد، اما چگونه فرد می تواند آب خالص دریافت کند و از مزایای آن بهره مند شود؟ با دستگاه تصفیه آب خانگی شرکت پاکان پالایش البرز، نوشیدن آب خالص یک آرزوی دست نیافتنی نیست. دستگاه تصفیه آب باکتری ها را می کشد و ناخالصی ها را به کمک اشعه ی فرابنفش از آب خارج می کند. این دستگاه، تمام مواد معدنی ضروری را دست نخورده باقی می گذارد و به شما یک آب سالم خوشمزه و بدون میکروب را ارائه می دهد.

شرکت پاکان پالایش البرز، طراح و مجری سیستم های تصفیه آب و تصفیه فاضلاب می باشد و در این راستا طیف وسیعی از دستگاه ازن ژنراتور را در ظرفیت های مختلف عرضه می نماید.  جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت دستگاه ازن ژنراتور و ظرفیت های آن و مشاوره رایگان در خصوص انتخاب دستگاه اوزون زن مناسب می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

☎ تلفن
02632714659
02632715944
📱 همراه
09128668994
09128668995

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدید ترین مقالات

مطالب تصفیه فاضلاب

مطالب تصفیه آب

پیمایش به بالا