فهرست مطالب

بر هیچ کس پنهان نیست که نوشیدن هشت لیوان آب توصیه شده در روز، برای سلامتی مفید است. همانطور که مطالعات نشان می دهند، هیدراته ماندن بدن می تواند باروری، خلق و خو، حافظه، سطح انرژی و نظم شما را بهبود بخشد. اما اگر به شما بگوییم که می توانید چیزی بنوشید که سریعتر و طولانی تر از آب آشامیدنی معمولی، شما را آبرسانی می کند و باعث بهبود سلامت خون، استخوان و اندام های شما نیز می شود – آیا ما را باور می کنید؟ خوب، بهتر است که باور کنید… زیرا در مورد آب قلیایی این موضوع صدق می کند.

احتمالاً واژه آب قلیایی را که توسط شرکت های آب معدنی مانند SmartWater ،Essentia و heard استفاده می شود را شنیده اید و حتی ممکن است بخاطر مزایای سلامتی مرتبط با آن یک بطری برای خود خریده باشید. اما آیا می دانید که آب قلیایی چیست و نوشیدن آن چه فوایدی دارد؟

آب قلیایی چیست؟

تاثیرات آب قلیایی

به زبان ساده، آب قلیایی آبی است که هیدروژن با پتانسیل بالاتری، نسبت به آب آشامیدنی معمولی دارد. سطح pH با مقدار یون های هیدروژن موجود در یک محلول معین اندازه گیری می شود. غلظت بالای یون های هیدروژن منجر به PH پایین (مواد اسیدی) می شود، در حالی که سطح پایین یون های هیدروژن منجر به pH بالا (مواد قلیایی) می شود .

مقیاس pH از 0 تا 14 است. هر چیزی که زیر 7 باشد (از 0 تا 6.9) اسیدی و هر چیزی بالاتر از 7 (از 7.1 تا 14) قلیایی است. خون در ورید های شما کمی قلیایی است (7.4 = pH)، در حالی که صابون (12 = pH) و سفید کننده (13 = pH) بسیار قلیایی هستند. از طرف دیگر، قهوه کمی اسیدی است (5 = pH) و آب گوجه فرنگی (4 = pH) و آب لیمو (2 = pH) بسیار اسیدی می باشند.

اصطلاح قلیایی به جای کلمه بازی استفاده می شود اما دقیقاً یکسان نیستند. ترکیبات قلیایی موادی مانند نم، فلزات و مواد معدنی هستند که وقتی به آب اضافه شوند، آن را قلیایی تر می کنند. آب همیشه حاوی مقداری از مواد جامد محلول از جمله مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم و سدیم است اما آب قلیایی تمایل به داشتن مقدار بیشتری از کل مواد جامد محلول دارد، که باعث افزایش سطح pH آن می شود. آب آشامیدنی معمولی با سطح pH 7 خنثی است و آب قلیایی با سطح pH حدود 8 یا 9 کمی قلیایی است.

فواید آب قلیایی چیست؟

به نظر می رسد این ایده که آب قلیایی دارویی و شفا بخش است و می تواند سلامتی بهینه را ایجاد کند، بر این باور استوار است که خواص اسیدی در بدن و خون علت ناسلامتی و بیماری است و باید خنثی شود. بنابراین، قلیایی بودن بدن منجر به سلامتی بهتر می شود.

– کلسیم

برای سلامت استخوان ها و همچنین عملکرد قلب، عضلات و اعصاب مهم است.

– منیزیم

به تبدیل غذا به انرژی کمک می کند و برای بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن لازم است.

– سدیم

فشار و حجم خون را تنظیم می کند و از عملکرد عصب و عضله پشتیبانی می کند.

-پتاسیم

نوعی الکترولیت است که برای عملکرد عضلات ضروری است و باعث هضم سالم می شود.

وقتی صحبت از فواید نوشیدن آب قلیایی می شود، ادعاهای زیادی وجود دارد، از جمله پشتیبانی سیستم ایمنی بدن، کاهش وزن و مقاومت در برابر سرطان. اگرچه این ادعاها قابل توجه است، اما فاقد تحقیقات علمی ثابت شده می باشد. با این حال، نوشیدن آب قلیایی چندین مزیت باورنکردنی برای سلامتی دارد که از نظر علمی ثابت شده است و ما اینجا هستیم تا آنها را با شما به اشتراک بگذاریم.

بهبود سلامت استخوان

تحلیل استخوان ها

برخی تحقیقات در مورد تأثیرات مصرف مواد قلیایی بر روی استخوان ها انجام شده است. مطالعه منتشر شده در مجله علمی Bone تأثیر مثبتی بر تحلیل استخوان در افرادی که آب قلیایی غنی از بی کربنات مصرف کرده اند را نشان داده است. 

تحلیل استخوان فرآیندی است که در آن سلول های قدیمی استخوان تجزیه و سلول های جدید جایگزین می شوند. تحلیل استخوان کمتر، و تراکم مواد معدنی بیشتر، منجر به استحکام بهتر استخوان می شود.

تسکین رفلاکس معده

یک مطالعه منتشر شده در Annals of Otology, Rhinology & Laryngology  نشان داد که نوشیدن آب قلیایی با pH  8.8، می تواند به تسکین اسید معده کمک کند؛ زیرا سطح بالاتر PH باعث از بین رفتن پپسین (آنزیمی که در تجزیه پروتئین های غذایی و علت اصلی ریفلاکس اسید است) می شود. رفلاکس هنگامی رخ می دهد که محتوای معده که اسیدی است، از معده به مری بازگردد. رفلاکس اسیدی اگر برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، می تواند باعث آسیب به معده شود.

کاهش فشار خون، قند خون و کلسترول بالا

در سال 2016، دانشمندان در شانگهای دریافتند که سه تا شش ماه پس از نوشیدن آب قلیایی، افراد دارای فشار خون بالا، قند خون بالا (دیابت) و چربی خون بالا (کلسترول)، کاهش در میزان این موارد را داشته اند. محققان دریافتند که آب حاوی الکترولیت با pH بالا باعث کاهش ویسکوزیته خون، ضخامت و چسبندگی خون شما بعد از ورزش می شود. این امر ممکن است به کاهش فشار قلبی عروقی به دلیل کمبود آب کمک کند.

افزایش طول عمر

نتایج نشان داد کسانی که آب قلیایی می نوشند، دارای علائم طول عمر بیشتری هستند، به عبارت دیگر، آن ها سن کمتری دارند و احتمال زندگی طولانی تری نیز خواهند داشت. معاینه بافت شناسی کلیه، روده، قلب، کبد و مغز موش ها به منظور بررسی خطر ابتلا به بیماری های مرتبط، با نوشیدن آب قلیایی انجام شد. هیچ آسیب قابل توجهی و یا تغییرات پیری در آنها ظاهر نشد.

مصرف آب ر ماه رمضان

تکنولوژی آب قلیایی

آب قلیایی را در کارخانه ها با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی فیلتراسیون تولید می کنند. تنظیمات 5 فیلتره اختصاصی از طریق سیستم اسمز معکوس، (RO) تمیزترین آب را تولید می کند. اما گاهی این کار، مواد معدنی را که می توانند به طور طبیعی در آب وجود داشته باشند را نیز از بین می برد. برای ایجاد آب قلیایی، فیلتر مواد معدنی را، به فرآیند فیلتراسیون اضافه می کنند. آب خالص با اسمز معکوس، از مواد معدنی فشرده شده در فیلتر مواد معدنی عبور می کند تا ترکیبی از کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم و سایر مواد معدنی سالم را، برای ایجاد آب قلیایی با طعم شگفت انگیز، به آن اضافه کند.

آب قلیایی قابل ارائه در دستگاه های تصفیه آب نیز می باشد. در دستگاه تصفیه آب، خنک سازی بدون وقفه آب در طول روز انجام می شود و فناوری پیشرفته ضد عفونی، از جمله نور ماوراء بنفش LED و محافظت ضد میکروبی سطوح را برای حفظ کیفیت آب ارائه می دهد. 


شرکت پاکان پالایش البرز

آیا کرونا از طریق غذا یا آب آشامیدنی قابل انتقال است؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدید ترین مقالات

مطالب تصفیه فاضلاب

مطالب تصفیه آب

پیمایش به بالا